ASA

آخرین نظرات

برخی از عجیب ترین درختانی که در سراسر دنیا پراکنده هستند و هر ساله گردشگران بسیاری را به خودشان جذب می کنند.


1-درخت "فرشته بلوط":

این درخت در جنوب ایالت کارولینا در امریکا قرار دارد و کارشناسان قدمت آن را نزدیک به 1500 سال بر آورد کرده اند. سایه این درخت مساحتی به اندازه 5 هزار متر مربع را پوشش داده است.

این درخت عظیم الجثه به عنوان یکی از قدیمی ترین درختان دنیا شناخته می شود همچنین از رخدادهای طبیعی بسیار زیادی مانند زلزله و طوفان جان سالم به در برده است.

بقیه درختان را در ادامه مطلب ببینید.


2-درخت خون اژدها:

ا ین درخت های نایاب که به نام اژدهای سوکوترا نیز شناخته می شود بیشتر در یمن دیده شده اند و همچنین این منطقه در بین عجیب ترین مناطق دنیا نیز شناخته می شود. مردم این منطقه از صمغ این درخت ها برای مصارف درمانی و حتی در کوزه گری استفاده می کنند.


3- El Arbol del tule

این درخت بیشتر در کشور مکزیک وجود دارد و ارتفاع آن به بیش از 35 متر می رسد. این در حالی است که شاخه های آن به گونه ای است که هر کدام می توانند یک درخت جداگانه باشند. قطر این درخت گاهی اوقات به 30 متر می رسد و دانشمندان در ابتدا فکر می کردند که این درخت از به هم چسبیدن چندین درخت تشکیل شده است اما اینگونه نیست.

4-درخت نخ ابریشم:

این درخت بر خلاف اسم بسیار لطیفش اصلا لطیف نیست. سراسر بدن و شاخه های آن از تیغ های بسیار تیز و خطرناک پوشیده شده است که از آن برای جمع آوری آب در فصل خشکسالی استفاده می کند. این درخت در کنار این بدنه بسیار زمخت گل های بزرگ و زیبایی دارد. این درخت بیشتر در امریکای جنوبی رشد می کند.

5-اکالیپتوس رنگین کمانی:

اکالیپتوس بومی‌استرالیا است ولی امروزه در اکثر نقاط جهان پرورش داده‌می‌‌شود. این گیاه دارای کاربردهای وسیع دارویی و صنعتی است.

اوکالیپتوس بیشتر در زمین‌های باتلاقی و مرداب‌ها و بر حسب نوع گونه، در آب و هوای نیمه خشک و نیمه مرطوب و خاک نسبتا آهکی و ماسه ای رشد می‌کند.

قوه جاذبه آب این درخت را هیچ یک از گیاهان دنیا ندارد. زیرا ریشه این درخت سه برابر وزنش آب جذب‌می‌‌کند, درختی زیبا است که همیشه سبز‌می‌‌باشد و برگهای آن دارای عطر مطبوعی است.

بوی مطبوع برگ‌های اوکالیپتوس در اعضای تنفسی و چشایی اثرگذار است و می تواند تا حدود زیادی محیط را ضدعفونی کرده و از بروز سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت‌های ساده جلوگیری‌کند.

چوب این درخت در صنعت کاغذسازی استفاده فراوانی دارد و بعلت زیبایی این گیاه و مقاومت خوب‌اش با شرایط محیطی، در فضای سبز نیز استفاده‌می‌‌شود.

این نوع اوکالیپتوس که می‌بینید به اکالیپتوس رنگین‌کمان معروف است، تنها نوع اوکالیپتوس است که پوست تنه‌ی آن رنگین است و غالبا در نیمکره شمالی، فیلیپین، گینه و... رشد‌می‌‌کند. ارتفاع این درخت گاهی تا 70 متر هم‌می‌‌رسد.

تنه ای این درخت خیلی غیر عادی رنگی است. بطوری که به نظر یک تابلوی نقاشی می آید. همین طور هم است، با این تفاوت که خالق آن یک انسان نیست بلکه آن را مادر طبیعت نقاشی کرده‌است.

این درخت که بیشتر در کشور فیلیپین رشد می کند به این علت به رنگین کمانی مشهور شده است که در طول عمرش هیچوقت به یک رنگ آن را نخواهید دید. این درخت در زمان ها و شرایط مختلف رنگش عوض می شود و این تغییر رنگ به فصل آن مرتبط نیست چرا که این درخت همیشه سبز است.این درخت در اوایل عمرش سبز کمرنگ و سپس به سبز پر رنگ تغییر می کند. پس از گذشت مدتی به رنگ صورتی تغییر می کند. این درخت می تواند به ارتفاع بیش از 50 متر نیز برسد.

6-درخت زندگی:

در دنیا درختانی با طول عمر زیاد وجود دارند و در میان آن ها درختی با 400 سال زندگی شاید زیاد جالب نباشد اما این درخت که در میان کویرهای بحرین به تنهایی زندگی می کند واقعا شگفت انگیز است. این درخت در تمام این مدت بدون هیچ آبی دوام آورده است. نزدیکترین مکان به این درخت بیش از 2 کیلیومتر دورتر است.

نظرات (۱)

۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۱۴ ✿✿سرباز شیعه✿✿
احسنت برشما

متشکر
پاسخ:
ممنون
خواهش میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی